Doz sorunu

İsrail faşizmine ve Haniye’nin şehit edilmesine tepkide Türkiye devleti dozu kaçırıyor mu? İnstagram’ı bu yüzden engellemek Türkiye’ye ne kazandırır?.. Anayasa Mahkemesi’nin Beştepe’deki İletişim Başkanlığıyla ilgili CB Kararnamesinin bazı önemli maddelerini iptal etmesi neyi gösteriyor?

Suriye politikası “Emevi camiinde namaz”, Abdülhamid’in yaptırdığı “Şam İstasyonu’nda” ve “Selahattin Eyyubi’nin mezarında buluşma” hamasetiyle yürütülürken “dozu kaçırıyor muyuz?” diye sorulsaydı, iktidar çevresi ne düşünürdü?! Halbuki yanlışın o politika, doğrunun ise eleştiriler olduğu çıktı ortaya!

Mısır’da İhvan’ın darbe ile devrilmesine karşı yedi yıl süreyle amansız bir kavga verirken benzer sorular sorulsaydı, iktidar çevresi ne düşünürdü?!

Oysa yanlışın o politika, doğrunun ise eleştiriler olduğu çıktı ortaya!

Politikalarda dozun kaçırılması Türkiye’nin dış politikasında ve güvenlik konularında ağır hasar yarattı, şimdi iktidar U-dönüşü yaparak onarmaya çalışıyor.

AYM NE DİYOR?

İktidarın bütün davranışlarında olduğu gibi, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin de “daha çok yetki” tutkusuyla kullanıldığı bir kere daha ortaya çıktı.

CB Kararnamesiyle, İletişim Başkanlığı’na yeni yetkiler ve “kadro ihdası” yani personel alınması gibi konularda yeni imkânlar sağlanmıştı.

AYM, bu yetkilerin özgürlüklere müdahaleye yol açacağını belirterek iptal etti:

“İletişim Başkanlığının alacağı tedbirlerin ve yapacağı faaliyetlerin… Anayasa’nın 26. maddesinde yer alan düşünceyi açıklama ve yayma hürriyetine ve 28. maddesinde yer alan basın hürriyetine yönelik müdahalede bulunulacağı açıktır… İptaline…” (Paragraf 18)

İrfan Fidan ve Muhterem İnce bu karara karşı oy yazmışlar.

CB Kararnamesinde İletişim Başkanlığı bünyesinde “döner sermaye işletmesi” kuruluyordu. AYM bunun ancak kanunla kurulabileceğini belirterek iptal etti. (Paragraf 35)

İletişim Başkanlığı’na verilen yeni yetkileri de AYM yine “kanunla düzenlenmesi gerekirdi” diyerek iptal etti. (Paragraf 40)

Üyelerden Basri Bağcı, İrfan FİDAN ve Muhterem İNCE bu iptale karşıoy yazmışlar.

Kadro ihdası gibi çok önemli bir düzenlemeyi ise AYM çoğunluğu uygun bulmuş! (Eski) Başkan Zühtü Arslan ve üyeler, Hasan Tahsin Gökcan, Emin Kuz ve Yusuf Şevki Hakyemez bunun da anayasaya aykırı olduğunu belirten karşıoylar yazmışlar ama azınlıkta kalmışlar.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın üye atamalarıyla, AYM’nin çizgisi tedricen kamu otoritesi yönünde değişmektedir.

TÜRKİYE’NİN İMAJI

AYM kararı gösteriyor ki, iktidar, anayasal yetkilerini genişletmek, özgürlükleri daha fazla denetim altına almak istemektedir. Bunun son örneği İnstagram’ın engellenmesidir. Sebebi, Haniye’nin şehit edilmesiyle ilgili taziyeleri ve İsrail’e eleştirileri yayınlamamasıymış. BTK, kitabına uydurmak için “katolog suçlar” diye açıklama yaptı. Hayır “katalog suçlar” çocuk istismarı, insanlığa karşı suçlar, devlet güvenliği gibi suçlardır hiçbiri yok ortada. Öyle bir suç olsaydı İnstagram hakkında hemen ağır ceza davası açmak gerekirdi.

İnstagram’ın engellenmesi İsrail’e hiç zarar vermez, Türkiye’nin ise zaten sorunlu olan demokratik imajına ve dolayısıyla dış politikadaki etki gücüne zarar verir.

İsrail Dışişleri Bakanı faşist-kafalı Katz, İnstagram’ın engellenmesini hemen diline doladı nitekim.

Ayrıca herhangi bir kanalı engellemek, Türk vatandaşlarının özgürlükleriyle ve o yanının kamu düzenini bozması gibi sebeplerle mümkündür. Toplum instagramı protesto etmeli, devlet “yasakçı” görüntüsü vermekten sakınmalıdır.

İRAN-HAMAS ÇİZGİSİ

Türkiye İsrail faşizmine haklı olarak karşı çıkarken bunun dozunu iyi ayarlamalıdır. Bakın Arap ülkelerine, bir tane “araya da gireriz” diyen var mı? Diyenin ne etkisi oluyor? Katar dahil, üsluplarına, cenazeye katılım ve yas ilan etmeme konusundaki davranışlarına… İran-Hamas çizgisinden dikkatle uzak duruyorlar.

Böyle bir dikkat Türkiye için özellikle gereklidir.

Filistin Devlet Başkanı Mahmut Abbas’ın, davet edildiği halde hangi konjonktürde Türkiye’ye gelmeyi kabul etmediğini, o konjonktür geçtikten sonra ve 14 Ağustos gibi uzak bir tarihte Türkiye’ye geleceğini iyi düşünmeliyiz. Haniye’nin cenaze törenine de tabii ki siyasi sebeplerle bizzat katılmadı.

Suriye ve Mısır politikalarından ders alınmalı bu defa doz ayarı kaçırılmamalıydı.

Günün heyecanları geçip gidiyor, uzun vadede doğru olan “rasyonel zeminde” yürümektir.

YORUMLAR (243)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
243 Yorum
  • tavşan / 04 Ağustos 2024 00:08

    Önce İnstagram'ı kapatacaksın. Önce bir şaşıracaklar, nabıyo bu diyecekler. Peşinden şaak Facebook'u kapatacaksın.

    Bunlar bi panikleyecek daha kendilerine gelemeden şaaaak Twıttır'ı kapatacaksın.

    Ardından şaaaaak interneti kökten kapatacaksın. Çil yavrusu gibi dağılacaklar.
    İsrail de batacak

    Yanıtla (50) (7)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 01:17

    Günün esprisi de tavşandan geldi.Aman ne zekice bir espri, ne güldük ne güldük ve fakat iyi güldük.Pu ha ha ha ha ha:))

    Yanıtla (4) (33)
  • Okuyan / 04 Ağustos 2024 02:06

    Ne kadar mutlu sana

    Yanıtla (11) (2)
  • Cemşit / 04 Ağustos 2024 11:53

    Gayet de güzel bir espri olmuş. Allah sana da böyle yetenekler nasip etsin.

    Yanıtla (20) (5)
  • Cemşit'e / 04 Ağustos 2024 13:23

    Böyle bir yetenek vermiş zaten Rabbim ,hamdolsun, yine de teşekkürler duana.Borçlu kalmayayım madem , ben de sana dua edeyim:Allah akıl, fikir ,iman, hidayet ,istikamet, sağduyu , vicdan ,iz'an nasip eylesin, amiiiin.

    Yanıtla (6) (15)
  • Cemşit’ten okura / 04 Ağustos 2024 15:03

    “Böyle bir yetenek vermiş zaten Rabbim, hamdolsun”. Bir insan kendisi hakkında böyle bir cümle kuruyorsa sıkıntı var demektir. Yeteneklerimizin seviyesini kendimiz belirleyemeyiz.

    Yanıtla (3) (3)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 17:11

    Benim görüşüm değil, efkâr-ı umumiyenin görüşüdür tavşan, pardon Cemşit:))

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 17:34

    Akıllı, zeki bir insan neye kabiliyeti var, sınırları nedir, bilir, yaşı da kemale ermişse üstelik.Bu kibir değildir,kendini tanımaktır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 18:35

    Kibre karşı kibirlenmek sadakadır buyurur Allah resulu.Fetih suresi 29.ayette "O müminler ki kafirlere karşı çetin ve şiddetli, müminlere karşı ise şefkat ve tevazu sahibidirler "buyuruyor Rabbimiz.Tavşan ve şürekası aylardır kibirli kibirli bu milletin dinine , imanına ,geçmişine , ecdadına hakaret ederken tevazu, saygı hiç akıllarına gelmiyordu ,neden acaba?Bana kalkmış tevazu dersi veriyorlar bir de utanmadan.Sizi gidi ekabirler sizi,hadi oradan ,hadi oradan derdi Erbakan hocam sağ olaydı.

    Yanıtla (2) (0)
  • Cemşit / 04 Ağustos 2024 20:30

    Tavşanın esprisine yorumunuz üzerine ilerlerken her zaman olduğu gibi konuyu bu milletin dinine, imanına, geçmişine, ecdadına getirdiniz. Dininiz, imanımız ve ecdadımız ortak değerlerimizdir. Bu konuda karşınıza geçmeyeceğim.

    Yanıtla (2) (1)
  • okur / 04 Ağustos 2024 23:55

    Tabi anlama kabiliyetine bağlı herşey,ya gülersin ya ağlarsın.

    Yanıtla (0) (0)
  • SİNAN / 04 Ağustos 2024 22:58

    Çünkü Yaradan diyor ki; ben sana akıl verdim ve onu işlet.

    Yanıtla (1) (0)
  • SİNAN / 04 Ağustos 2024 22:57

    Hukuk, adalet, ilim, irfan, üretmek ve çok çalışma olmadan, Müslüman ülkeler ancak bu hamasetle nal toplar. Aklın yolu; iyi eğitim, hukuk devleti, adalet, bilimsel çalışmalar, bol bol ar-ge , yeni icatlar, demokrasi, adil gelir dağılımı, iyi devlet adamları ve diplomatlar diyor. Yine de siz bilirsiniz. Bir şey yapmadan, dua ve beddua ile her şeyi Allah'tan beklemek Yaradana hakarettir.

    Yanıtla (4) (0)
  • Batmanlı / 04 Ağustos 2024 20:21

    Buranın tadı kaçtı,ağız tadında okuyup yazıyorduk.mahalle kavgası gibi
    Seviye iyice düştü.hadi ben kaçar

    Yanıtla (3) (0)
  • Batmanlı'ya / 04 Ağustos 2024 21:07

    Kalsaydın be birader, daha karpuz kesecektik,nereye kaçıyorsun:))

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 04 Ağustos 2024 20:25

    AKP'nin ve trollerinin esas kaygıları milleti Türkiye'nin gündeminden uzaklaştırmak ve YRP vb. parilere oy geçişini önlemek. Hamaney ve Gazze için bu amaçla timsah gözyaşları döküyorlar. Hayvana acımayan insana acır mı? İnstagram'ı da kendi kaygı ve propagandalarına hizmet etmediği için kapattılar.

    Yanıtla (8) (2)
  • Noyan Atlı / 04 Ağustos 2024 20:14

    Bu iktidarin arap seviciligi gelecek ilk seçimde meyvesini verecektir. Çünkü meyve agacina öyle güzel bir budama yaptilar ki bekleyip görecegiz.
    Artik dönüsü olmayan son parkura girdik, selam uyanan kadim millete.

    Yanıtla (4) (0)
  • Fikri Hür / 04 Ağustos 2024 20:10

    Çatlasanız da patlasanız da dozumuzu da kaçırırız U-dönüşümüzü de yaparız!

    Yanıtla (0) (7)
  • mavideniz@ / 04 Ağustos 2024 20:00

    İDEA 2023 Raporuna göre ; Belarus Rusya ve Türkiye Avrupa kıtasında demokrasi olmayan üç ülkeden biri olarak gösteriliyor.Zaten toplumsal yapımızda AB nin hiçbir kriterine uymuyor.Ait olduğumuz yere,ilkel Ortadoğu'ya geri dönüyoruz.Teşekkürler AKP Bizi buraya kadar getirdin.

    Yanıtla (7) (1)
  • KAZICI / 04 Ağustos 2024 10:06

    ●Beyni ile ağzı arasında mesafe olmayan,
    ●Düşünmeden (ağzına geleni) konuşan,
    ●Bilmediğini bildiği halde bilgiçlik taslayıp saçmalayan,
    ●Kısa/anlık çıkarı için yorgan yakacak kadar fevri,
    ●Makamı, mevkisi yükseldikçe haysiyeti (değeri) alçalan,
    ●Işgal ettiği makama değer katmak yerine makamın değerinden yararlanan vs,vb...

    Kişiye/kişilere (DOZU ne olursa olsun) psikolojik/psikiyatrik terapi, ilaç ve cerrahi müdahale işe yaramıyor!

    Tek çözüm OYUNDAN ATMAK!...

    Yanıtla (33) (1)
  • İbrahim Hanif / 04 Ağustos 2024 18:36

    Harika bir yorum.

    Yanıtla (1) (1)
  • Matrakçı... / 04 Ağustos 2024 19:49

    62 SENEDEN BERI. Almanya,Bavyerada tek parti elinde yönetim çoğunluğu ,,,ve oraya gitmeye milyonlar arzular..Yanlışlık var ama nerde..?..ama sandalye arzusu varsa ser'de biz olsak daha çok yirtinirdik. Belki ufak bir koltuk duser diye nasibimize...Coook gördük Hasan gitsin Veli gelsin diyenleri sonuç aynı tas,,aynı hamam..

    Yanıtla (0) (2)
  • KOCA YUSUF / 04 Ağustos 2024 10:36

    Türkiye Iran hep bos tehditler, bunlarin gücü,zulmü ancak kendi halklarina ve zayif devletlere yeter. Güclü bir ülke sert bakti mi , „ abi ekmek parasi ne yapalim calisiyoruz“ durumudur.

    Yanıtla (15) (3)
  • Matrakçı... / 04 Ağustos 2024 15:44

    Koca Yusuf sağlam bir Pehlivandi..abd'de ünlüdür..Sadece ismiyle değil yürek ve Bilek ile Koca Adam'di..Bizde ismi Koca ama hedefi cüce çok olduğu için..Birlik sağlanamıyor..Şu yamuk,yumuk halimizle bile TAM BİRLİK SAĞLANSIN dünyanın şakül'ü kaydirilir....Düşmanin en sevdiği rakip içinde bölük,pörcük olanlardır.....

    Yanıtla (3) (5)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 18:56

    Kendi şakülünü kaydırmış bir millet hiç kimseye bir şey yapamaz, yapamıyor da hatta boşa gürleyecek takati yok.

    Yanıtla (0) (2)
  • Matrakçı... / 04 Ağustos 2024 19:41

    Öyledir.!..bölük,pörcük psikolojilerde fikir yapısı..bizde onu tarif ediyoruz işte..

    Yanıtla (0) (0)
  • serçe / 04 Ağustos 2024 00:24

    Bir sosyal demokrat biri olarak İsrail'le ve Yahudilerle ilgili bir sorunum yok.
    Haklarında kötü düşünmem. Kötülüklerini de görmedim.
    Ülkemize karşı da bir düşmanlıkları yok.

    Yanıtla (13) (28)
  • Yorumcu / 04 Ağustos 2024 02:49

    Son 50 yılın suç statiklerine bir göz at bence. Cinayet, tecavüz, yaralama, hırsızlık gibi suçlara karışmış tek bir Yahudi ya da Hristiyan TC vatandaşı yok. Bu niye böyle?

    Yanıtla (5) (4)
  • Yunus Devrim / 04 Ağustos 2024 00:39

    Haa öyle mi? Yani dünyanın en aşağılık en katil en adi ülkesi sırf Batının kedisi diye birbirinize faydanız var öyle mi? Bir de kalkmış İsrail'in Türkiye'ye zararı yok diyorsunuz. Allah her kim İsrail'i seviyorsa bebek katili şeytan İsrail'i kim seviyorsa onunla beraber haşr etsin. Devleti ilah peygamberi para olanlar

    Yanıtla (12) (13)
  • serçe / 04 Ağustos 2024 00:50

    Bak sen iktidar Müslümanına. Öz be öz kardeşimiz Uygurları asimile den Çinlilere 70 milyarlık kıyak çekenler Serçeye ahlak dersi vermeye kalkıyor.
    Yemen de hala devam eden savaşta tam 400 bin kişi öldü umurunuzda bile değil.
    Sizin derdiniz insanlar değil Sizin siyasal istekleriniz.

    Yanıtla (49) (14)
  • İznik / 04 Ağustos 2024 01:08

    Eeee dün İsrail ve ABD yanlısıyim diye yazdın .İsmet İnönü ABD mandası istedi ben de istiyorum ne var bunda diye yazdın .türk değil turkiyeliyim diye de yazdın.hatta verdiğin saçma sapan tarih yalan bilgilerine de olabilir ne olacak ki dedin .sen busun..Gazze müslüman türk kanı İslam ve medeniyeti tarihi umurunda değil ve sürekli asagiliyorsun.cunku İsrail ve ABD bağın var..haklısın..ya o taraftasin ya da bu.sen israilsin..tarafın belli.

    Yanıtla (9) (20)
  • okur / 04 Ağustos 2024 01:16

    Kendisinin asıl NİKİ net. Kendi çalıyor kendi oynuyor. Dünkü yazıyı yazan da Net. Tavşan yazmış gibi de yorum yapıyor.

    Yanıtla (7) (6)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 01:41

    İznik sen buraya yakışmayan bir trolsün

    Yanıtla (8) (7)
  • İznik / 04 Ağustos 2024 02:11

    Net değilim .en aptal bile anladı bunu..dünkü yazıyı hatırladın biliyorsun çünkü sen yazdın .neden ben değilim diye not dusmedin.iki ayrı yazarın yazısı idi .şerefi olan yalan söylemez..savunamayacagin yazıyı yazmayac aksın.gercek yüzün bu senin..şizofren biri böyle yapar.eger o yazıyı ben yazdiysam ve netsem ben yok sen yazdiysan sen serefsizsin .yazıyı gördün şimdi mi aklına geldi ben yazmadım demek..iftiracı İsrail ABD trolu seni.

    Yanıtla (4) (4)
  • Okura / 04 Ağustos 2024 03:03

    Yazı dün iki ayrı yazarın yorumlarında gunboyu durdu..dün niye ben değilim demedin .şimdi mi aklın başına geldi..yalan söylediğin buradan belli..zaten her yazdığın yazı dogruluyor izniki..

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 19:10

    İznik, net, yek, tek üslubundaki ağır kompleks izleri seni ele veriyor. Rumuzları değiştiriyorsun ama üslub ve tavır hemen ayırd ediliyor.

    Yanıtla (1) (3)
  • okur / 04 Ağustos 2024 19:36

    karar okuru. Bu tipler buraya önemsenmek için geliyor. Onu bunu taklit ediyor yazdığına kendisi cevap veriyor kimse de anlamıyor sanıyor.

    Yanıtla (1) (3)
  • Matrakçı... / 04 Ağustos 2024 19:38

    01:41..Zoruna mı gitti..?..serçe,tavşan vb yapay ekosistemi çok eglenceli değil mi.?.Zeka'ya da ihtiyac yok..BİG TROL golgesi altında trol aramak keyifli olsa gerek..Ama burada yemez be..Sarhoşumuz bile irfan sahibidir ,,bir tanesi 40 tane oryantalist mesrebe bedeldir..

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru'na / 04 Ağustos 2024 19:43

    Tavşan, serçe, yıldız, hikaye , manzara, tilki,Turgay, Etem ...Daha sayayım mı aynı klavyenin çok rumuzlu yazarları...Sizi de üslûbunuz, tavırlarınız, inananlara ,islama düşmanlığınız ele veriyor.

    Yanıtla (2) (0)
  • İdo / 04 Ağustos 2024 19:30

    İnsan olan İsrail'e kayıtsız kalamaz.
    Bana dokunmayan yılan bin yaşasın...

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 04 Ağustos 2024 19:34

    Yorumcu,
    Bireysel olarak .. ..sayılar nekadar..?
    Ama onlar devlet olarak toptan yapıyorlar bu yetmez mi?
    Görmek istemezsen başka ,yazmaya gerek varmı...

    Yanıtla (0) (0)
  • İdo / 04 Ağustos 2024 18:10

    İsrail bir terör örgütüdür.
    Bakalım kaç parmak aşağı inecek.

    Yanıtla (2) (4)
  • Hemhâl / 04 Ağustos 2024 18:37

    Provakatif söylemlerle insanları kışkırtarak elinize ne geçecek, çok merak ettim dogrusu?

    Yanıtla (3) (0)
  • Matrakçı... / 04 Ağustos 2024 19:16

    Musluman mahallesinde salyangoz satılmaz ,,içimizde dili ile benzeyen bulunabilir o baska,,,siyonistin terörist olduğunu biliyormu.?., Hürmüz boğazında İran'a 10 km yakın demirlemis iki nükleer reaktörle çalışan Theodore Roosevelt UCAK GEMİSI ve ustunde 100'den fazla gelişmiş ucak var...Onlar terorist oldugunu kabul etmiyor...bizim teror dememiz gazze'ye bomba düşmesini engellemiyor.!......

    Yanıtla (0) (0)
  • Osman / 04 Ağustos 2024 12:23

    AKP iktidar oldu olalı her gecenin sabahı, kötü bir güne uyanmak durumundayız.Tek adam rejimi çuvalladı.Hukuk namustur, nefestir.Bunlar olmayınca hiçbir şey olmaz.

    Yanıtla (17) (7)
  • Vatansever / 04 Ağustos 2024 16:19

    Ak partiden önce hukuk vardı sanki ülkede. Askerin önünde ceket ilikleyip brifing alan ve uygulayan halka düşman hukukçular gördük. Şimdi ki durum eskiye oranla kesinlikle daha iyi.

    Yanıtla (5) (13)
  • Vatansever / 04 Ağustos 2024 16:22

    Ak parti iktidar olalı bir vatandaş olarak kendimi hep güvende hissediyorum. Fetö ve PKK terör örgütü gibi iki vatan haini terör örgütünü tasfiye etti. Bunu hiçbir iktidar başaramazdı.

    Yanıtla (6) (13)
  • Birisi / 04 Ağustos 2024 17:13

    Bay Vatansever ! PKK terörü zaten bitmişti, AKP iktidar olduğunda. Fetö'nün paralel devlet olması da AKP'nin bu örgüte bir katkısı olarak kayıtlara geçmiştir. "Gökten ne yağdı da yer kabul etmedi ?" diye onlara sevgi ve saygı gösteren, Erdoğan mıydı yoksa başkası mıydı ?... Ve yüzlerce misal var bu konuda.

    Yanıtla (7) (3)
  • Vatansever / 04 Ağustos 2024 18:41

    Bu tür bir yorumla ancak kendinizi kandırabilirsiniz. PKK ve Fetö terör örgütlerini tasfiye eden Tayyip Erdoğan'dan Allah razı olsun.

    Yanıtla (2) (9)
  • İbrahim Hanif / 04 Ağustos 2024 18:35

    Gümbür gümbür esilip gürlendiğ geçen haftadan bu yana "gerekirse İsrail'e de gireriz" lafları bir anda kesildi; neden acaba? Çok merak ediyorum. Haydi reis, arkandayız, götürsene bizi Gazze'ye! En önümüzde Hakan Ural, yanı başında Devlet Bahçeli, diğer yanında Hacı Yakışıklı; kim durdurabilir bizi? Haaa... Kılıç Ali Pasha'yı unutmuşum. Onsuz olur mu hiç? Hey TRT! Sen de ver mehteriiiiii!

    Yanıtla (1) (1)
  • okur / 04 Ağustos 2024 18:28

    Doz sorunu olan Yaşının insanı gibi davranmayan insanlar hakkında fikriniz nedir?

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 18:10

    Anayasa’nın 26. maddesinde yer alan düşünceyi açıklama ve yayma hürriyetine ve 28. maddesinde yer alan basın hürriyetine yönelik müdahalede bulunulacağı açıktır… İptaline…” (Paragraf 18) AYM nin aldığı karardan instragamın haberi var mı?

    Yanıtla (1) (0)
  • Beysefa ÜNLÜ / 04 Ağustos 2024 17:52

    Sayın AKYOL,Akp iktidarının 22 yıldır devam eden iktidar sürecine bakıldığında,ülkemize-halkımıza yaşattığı yanlış politikayı becerisizlikle ifade etmek doğru değil.Doğru olan şudur:Akp iktidar yetkilileri,bilerek-isteyerek zarar veriyor.Bunun başka ifade tarzı olamaz.Allah aşkına, bizlerin zekasıyla alay etmesinler.

    Yanıtla (3) (0)
  • İznik / 04 Ağustos 2024 16:40

    Akp vb lerin yanlışları cok..bunu tekrarlayip ABD İsrail'i haklı çıkaran yorumlar yapılıyor.abd ve batıda Gazze'ye destek veren milyonların vicdani sizlerde yok..batidakiler İslam dünyası ve akp nin yanlışları var öyleyse Gazze'ye destek vermiyoruz batılı devletleri ve İsrail'i protesto etmiyoruz mu diyor .insanligin gereğini yapiyorlar..

    Yanıtla (5) (1)
  • Millet / 04 Ağustos 2024 16:24

    Sıloganlarla oy devşirip iktidara geliniyor ama ülke yönetilemiyor.

    Yanıtla (4) (4)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 16:18

    Eşref Bitlis gibi bir TÜRK komutan şehit edildi. Bu ülkede bayraklar yarıya indirilip, yas ilan edildi mi? Ey Türk oğlu, bu millet Arap hayranlığı ve özentisi ile kendi öz benliğinden koparılmış nesiller haline getirilmek istenmektedir. Günümüz çağında İslam aleminde bile reel pratikliği olmayan Ümmet ve muhacir kavramlarının ardına sığınılarak iki bin yıldır akıp gelen Türk kültür ırmağının yatağı görünmez ellerce değiştirilmek istenmektedir. Durun kalabalıklar bu cadde çıkmaz sokak..

    Yanıtla (6) (3)
  • Vatandaş / 04 Ağustos 2024 01:25

    Hacam yazınızdan okudum. instagram veya başka bir şirket bu tip bir uygulama yapamaz/yapamamalı. Hizmet sunan şirketler kendi başlarına kısıtlılık kararı koyamazlar. Topluma arzettikleri hizmetleri hukuk çerçevesinde ayrımsız yürütmek yükümlülüğündeler. Aksi durum keyfilik ve hukuksuzluk doğurur.

    Yanıtla (12) (7)
  • Okuyan / 04 Ağustos 2024 02:04

    Özel şirketler ne canı isterse onu yayınlar.
    Kimse karışamaz
    Aynı gazeteler gibi.
    Sansürü devlet yapar.
    Kural bu
    Instagram yapılan sansürdür
    Kabul edilemez

    Yanıtla (19) (12)
  • karar okuru - ... / 04 Ağustos 2024 05:53

    vatandaşa: farzedelim ki instagramı yeni şafak gazetesi satın aldı ve yönetiyor, işin başına da ceo olarak fahrettin altunu koydu. o mecrada tayyip erdoğan ve icraatları aleyhinde yazılar yazılırsa sizce ne yapılır, buna izin verilir mi?

    Yanıtla (13) (5)
  • Vatandaş / 04 Ağustos 2024 11:08

    Olmaz.. olmaz... İstediği yazıyı yazmak ayrı. Bir hizmet, örneğin bir iletişim hizmeti sunuyor ise kısıtlılık kararı alamaz. Ne isterse yapması olmaz. Orman kanuna varmayalım. Hukuki çerçevesi çizilmiş bir alanda davranması gerekir. Özel sektöre devredilmiş birçok hizmet için bunun önemi var.

    Yanıtla (7) (4)
  • Kararcı / 04 Ağustos 2024 12:18

    Adı üzerinde özel şirket zaten, kamu hizmeti yapmıyor ki. Beğenmeyen girmez. AKP beğenmiyorsa kampanya yapsın, müritleri girmesin. Hani Starbucks ları protesto ettiler ya, onun gibi

    Yanıtla (5) (5)
  • Vatandaş / 04 Ağustos 2024 13:06

    Beğenmeyen Starbucks'a gitmez. Kişisel alanı ile ilgili bir karar. Ama Starbucks, beğenerek girip bir kahve içmek isteyenlerin birkısmına, sen Akp müridine benziyorsun giremezsin ve kahve içemezsin diyemez. Sunduğu hizmetlerde hukuk çerçevesinde hareket etmesi gerekir. Günlük politika için yazmadım. Hukukçular değerlendirir konuyu...

    Yanıtla (4) (2)
  • Akil / 04 Ağustos 2024 16:10

    Benzetme uymamış. İnstagram AKP ayrımı falan yapmamış ki

    Yanıtla (1) (2)
  • Milliyetçi okur / 04 Ağustos 2024 10:04

    Bir sosyal medya mecrası, soykırımcılar tarafından kalleşçe bir suikast ile şehit edilen Haniyye için başsağlığı ve öldürenleri tel’in mesajı yayımlama özgürlüklerini Türk Milletinin elinden alıyor, TC devleti bu sebeple bu mecrayı kısıtlıyor ve siz buna aşırı tepki diyorsunuz. Bu tutumunuz, vicdan sahibi olmak, demokratlık, ifade özgürlüğüne sahip çıkmak ve islami dayanışma anlayışı ile bağdaşıyor mu? Sizin safınız neresi gerçekten çok merak ediyorum…

    Yanıtla (9) (16)
  • Matrakçı... / 04 Ağustos 2024 16:08

    Dinikum,dinarikum safları oldukça keyifli..Her şart ve zeminde kamuflaj sağlar.. ustune badem bıyık olursa değme keyfine..

    Yanıtla (2) (1)
  • Ryan / 04 Ağustos 2024 15:35

    Erdoğan ve çevresi devlet adamlığı vasfından çok uzak. Kasımpaşa üslubuyla devlet yönetilmez.

    Yanıtla (4) (4)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 15:18

    Gazze konusunda kalabalıklar şaşkınlık yaşıyor. İktidar İsrail'le ticareti kamufle etmek için sık sık emir kulu tabanlarını Ayasofya'ya mitinge çağırıyor. Oysa ticaretleri devam ediyor. A.M.Başarır en son kurşun geçirmez cam ihracatını belgeleriyle deşifre etti. Kürecik yerli yerinde...Petrol sevkiyatı hakeza...Ayasofya'daki kalabalıklar ve konuşmacılar İktidara yapmayın, etmeyin, ayıptır, günahtır diyor mu? Hayır! Kendimizi kandırmak kolayda, önünde secdeye kapandığınız Rabbiniz ne diyor acaba?

    Yanıtla (3) (2)
  • O k u r / 04 Ağustos 2024 15:16

    Dozu ne içerde nede dışarda hiç bir zaman ayarlayamadılar.
    Bir suç varsa elbette cezası verilmeli, ancak suçu olmayanada suç icat edilmemeli, vekevki suçlanmış yargılanmış ve beraat etmişse işine geri donmeliydi.
    Adalete bakın, fetöden dolayı yargılanmış suçu bulunamamış ve beraat etmiş yüzbinler,
    Bir dönem fetöyle yan yana resim çekinmişlere, yine fetöye övgüler düzmüşlere, suçsuzluğunu ve hain olmadıklarını ispata çalıştılar ve hâlâ da çalışıyorlar.
    Bu vebale son verin beyler..

    Yanıtla (1) (1)
  • BJK.Lİ / 04 Ağustos 2024 00:32

    Kaderde ne yazıldıysa o olur, 
    Su yatağını bulur
    Edende sonunda bulur
    -----------------------------
    201 puanlı 2 takımın 1kupası
    52 puanlı takımın 2 kupası:) olur

    Yanıtla (4) (6)
  • 0kur / 04 Ağustos 2024 09:37

    Yeterki adalet olsun her alanda
    Ne olursa olsun Adil olsun Adalet olsun!

    Yanıtla (7) (0)
  • Bjk.li / 04 Ağustos 2024 15:12

    Beşiktaş Teknik Direktörü Van Bronckhorst, maçtan sonra skor tabelasının önünde fotoğrafını çekmek isteyen kulübün görevlisini “rakibe saygısızlık olur" diye reddetmiştir.!!!
    Sporda şiddet adına darısı diğer kulüplerimizin başına
    #Rahmetli Seba' nın Efendi Beşiktaşı

    Yanıtla (1) (0)
  • KARAR OKURU / 04 Ağustos 2024 15:00

    Nerede bunnlar da bu akıl bunların işi gücü Türkiye'yi nasıl geri götürürüz başka sıkıntıları yok.

    Yanıtla (0) (1)
  • Okurunuz / 04 Ağustos 2024 14:43

    Taha Bey'in yazdıklarına katılmamak mümkün değil.Ne var ki, iktidar bize çok pahalıya mal olan yanlış politikalarından bir türlü ders çıkarmıyor.Olaylar bu noktaya gelmeden önce Netanyahu'yu ülkemize davet etmek için ne denli çaba harcandığı herkesin bildiği bir sırdır.Aklınızdan geçenleri "Boğaz dokuz boğumdur"sözünü dikkate almadan söylemek, sıradan insanların bile yapmayacağı bir şeydir.Bu ülkenin geleceğini tehlikeye atmaya kimsenin hakkı yoktur.

    Yanıtla (2) (0)
  • Kararlı / 04 Ağustos 2024 14:21

    Demokrasinin beşiği Abd bile tiktok'u üstelik temelli kapatmak üzereyken; özgürlük konusunda, söylem ve uygulama batıda bile çelişirken, çıkara tabiyken ; ikinci kalite ülkelerdeki uygulamalar hiç garip gelmiyor

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okuru / 04 Ağustos 2024 14:14

    Hamas Arap kardeşleri arasında başta olmak üzere tüm dünyada terör örgütü olarak görülüyor. İ.Haniye'de bir siyasi partinin lideri. yas kararı doğru olmamıştır. camdan evde oturanlar, başkasının camına taş atmamalıdır.

    Yanıtla (7) (4)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 13:50

    Emevi camiinde sabah namazı kılmakta bir doz aşımı idi. Organlara zarar verdi. İlginç olan tedaviyi Esatta bulacaklarını yeni anladılar. Çok geç çünkü bütün ülke bünyesini göçmenler sardı. Tedaviyi buldukları Esatta artık yaklaşmıyor. Şimdi de bir gece ansızın biryerlere gideceklermiş. Yeni bir doz aşımı, bünye ise zayıf.

    Yanıtla (5) (1)
  • KARAR OKURU / 04 Ağustos 2024 13:43

    İletişim Başkanlığının alacağı tedbirlerin ve yapacağı faaliyetlerin… Anayasa’nın 26. maddesinde yer alan düşünceyi açıklama ve yayma hürriyetine ve 28. maddesinde yer alan basın hürriyetine yönelik müdahalede bulunulacağı açıktır… İptaline…” (Paragraf 18) instregam da bizim aym yi dinlese iyi olur

    Yanıtla (2) (0)
  • Hasan Ali / 04 Ağustos 2024 13:43

    Siz hic, Kibris meselesi bizim milli meselemizdir, kardes Türkiye'ye yardim etmek icin elimizden gelen her seyi yapacagiz, gerekirse Yunanistan'a bile girebiliriz diyen bir Arap ülkesi gördünüz mü? AKP'nin elinde dinden baska bir sey kalmadigi icin, yine din üzerinden siyaset yapiyor ve bu söylemin hedefi Filistinliler degil, Türkiyedeki AKP secmeni. Bu söylem, tamamen ic siyasete yönelik bir söylem. AKP oy kaybetmesin diye ülke itibarini kaybediyor ama muhakkak bu konuda da bir hadis vardir.

    Yanıtla (7) (5)
  • Türkoğlu / 04 Ağustos 2024 12:27

    Demekki akp başkanının bu hamasetini yiyen küçük de olsa bı kesim var ki, dış siyaseti hala iç siyasete alet ediyor. 22 senedir ekonomiyi, uluslararası ilişkileri düzeltemeyen bu akp hükümeti, ülkeyi oradan oraya savuruyor. Bu makarnacı sürüsüne ne yapılsa az, olan aklı selim vatandaşa oluyor.

    Yanıtla (10) (6)
  • Ali cavcav / 04 Ağustos 2024 12:00

    Bizi ilgilendirmez bu olaylar herkes isine baksin

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 11:56

    Doz, hamaset, carpitma, naylon destanlar, kadim halklari ve komsu ulkeleri asagilama ve karalama, irlcilik, hukuksuzluk, militarizm, gibi konularda dunyada ilk 5 e rahat gireriz !! Sn. Ozay Sendir, Nedim Sener, Coskun Basbug, Oktay Eksi, Zafer Sahin, Saygi Ozturk, ilk 5 in klasik degerleri..

    Yanıtla (3) (5)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 11:54

    Önemli olan tribünlerden alkış almak, seçmenlerimizi coşturmak. Sizin gibi "monşerler" böyle konuşur.

    Yanıtla (4) (0)
  • Sahin / 04 Ağustos 2024 11:44

    Büyük devlet NATO'NUN hizmetçisi olamaz.
    Tavşan" ABD bizi korudu NAT0"ya aldı"
    diye yorum yazdı.

    Yanıtla (0) (0)
  • birol / 04 Ağustos 2024 11:43

    Sn Akyol O ukdelerde seçim yok seçim olmayınca kullanılacak bir Filistin meselesi de yok.

    Yanıtla (0) (0)
  • Cenk Cemil / 04 Ağustos 2024 11:37

    2-. ... Bu sebeple iktidarın tepkşde dozu kaçırıyor gibi görünmesi, herkes çok iyi bilsin ki, müslümaların destek ve oylarının kendilerine devam etmemesi kaygısıyladır !

    Yanıtla (2) (0)
  • Cenk Cemil / 04 Ağustos 2024 11:35

    İsraille ticareti önce "Savaş başka şey, ticaret başka şey" diyerek devam ettirme eğiliminde olan iktidar, toplumsal tepkinin büyümesi sonunda halkın ite-kaka dayatmasıyla tamamiyle kesti ! Bu tepki olmasaydı ticaret hız kesmeden devasm ediyor olacaktı. Nitekim,İsraille ticarette başı çeken kişilerin BBP'li ve onlarla kurşun geçirmez cam ticareti yapan şahsın da AKP'li çıkması bunu göstermektedir.

    Yanıtla (3) (0)
  • birol / 04 Ağustos 2024 11:31

    Haklısınız , IHVAN darbeyle devrilmeseydi Mursi Anayasası ile Norveç ve benzeri ülke olacaktı...

    Yanıtla (2) (0)
  • Cut / 04 Ağustos 2024 11:23

    Sizin zihniyet aman efendim zaman efendimci monşer zihniyeti..Paktlarin belirgin olduğu zamanlarda imaji korumak icin belki gecerliydi..Kuvvetler ayriliği filan.Ayni zihniyeti bugun de surdurursek bixi hamm diye yutarlar..Herkes birbirinin kıspetinin icine yumrugunu sokmuş vaziyette kündeye niyetlenmis.Ne diycek israil ABD Ingiltere bize ki..Kipraşma lan biraz Rasyonel ol filan mi ..Dersen ki ayni takimda guresiyorux..iste o hic belli olmaz..

    Yanıtla (1) (3)
  • Cemşit / 04 Ağustos 2024 11:22

    Tek adam rejimiyle gidiyoruz. Doz dediğin o ne düşünüyorsa o.

    Yanıtla (1) (0)
  • OKUR / 04 Ağustos 2024 10:10

    Terazi sadece hukukta değil, ekonomi, eğitim, dış politika... her alanda bozuk.

    Yanıtla (14) (1)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 11:19

    KARAR'ın bugünkü manşeti: "Satın alma gücünde 20 yıl geriye gittik." Bu ayarsız yönetim ile daha çok kefalet öderiz.

    Yanıtla (4) (0)
  • Takipci / 04 Ağustos 2024 11:09

    (Günün heyecanları geçip gidiyor, uzun vadede doğru olan “rasyonel zeminde” yürümektir) Din'in siyaset araci olarak kullanildigi bir ortamda "Rasyonel Zemin" ancak hayal olabilir...

    Yanıtla (9) (0)
  • İlhan / 04 Ağustos 2024 11:06

    Sürekli slogan atınca her seferinde el yükseltmek zorunda kalınıyor. Birileri tükürdüğünü yalamasın diye onun destekçileri avuçlarını da yalasa sonuç itibariyle işler böyle olur. Toplumlar 99 yanlışı deneyip bir doğruya ulaşırmış. Tarihin akışı bu şekilde.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 00:16

    anlattığınız olayları yakın takip etmedim. tayyipçi hiç değilm. ancak sivil halk ve çocukların her gün bombalanıp öldürüldüğünü görünce, bu insanlık faciasına herkesin tepki vermesi, en azından destekçi olmamasi gerekir. şirketlerin tavrı da utanç verici bence. koşulsul bir biçimde israil faşizmine destek veren yorumcular da kendilerine bir dönmeli. firavun devleti geçilmiş durumda. kendimizi koruyalım hiç olmazsa.

    Yanıtla (9) (5)
  • Düşünceli / 04 Ağustos 2024 11:05

    Mesele de zaten ilk elde Filistinlilerin can güvenliği nasıl sağlanır. Malum, Filistin halkı ile Hamas özdeş değil; Hamas’a destekle çözülecek bir sorun değil Filistin meselesi, çok dallı budaklı.

    Yanıtla (8) (0)
  • Yakup Yilmaz / 04 Ağustos 2024 07:53

    Sayin Akyol, kurdugunuz denklemde dikkate almadiginizi dusundugum konu, dozun ozellikle asiri olmasinin bilincli bir secim hatta strateji olma olasiligi. Yani, son anda yemege o kadar cok tuz koyuyorsunuz ki yemegin ne oldugu bile farketmesin sadece "tuzun dozu kacmis" densin; olabilir mi?

    Yanıtla (3) (1)
  • Düşünceli / 04 Ağustos 2024 10:59

    Evde yemek yaparken tuzu çok kaçırırsanız, ondan en çok bir öğün aile üyeleri zarar görür. Ülke yönetirken doz kaçarsa tüm ülke, milyonlarca insan geri dönülmez zarar görebilir. Onun için, yönetimdekilerin dozu altın terazisiyle ölçmesi, hele dış politika gibi hassas milli meseleleri bizzat milletin kendisiyle, yani en azından ülke ahalisinin TBMM’deki temsilcileriyle tartışmalı, muhalefete de danışmalı.

    Yanıtla (5) (1)
  • Vatandas / 04 Ağustos 2024 10:58

    Lafla peynir gemisi yürütmeye devam ediyoruz Uygulama ve icraat zor ama laf söylemek kolay! Ama laf söylerken de iki düşüp bir söylemek gerek!Sonra o sözü söyleyene yaratırlar.

    Yanıtla (5) (0)
  • EMEKLİ / 04 Ağustos 2024 10:41

    Yahu karşı tarafı trollükle itham edenler: Sen kendi fikirlerini,doğrularını söyler ,karşı tarafta kendi teziyle savunur!akıllarısıra
    dalga geçip,kul hakkına giriptte ,okurladan olgunluk bekliyorlar ya (!)
    Tevazu, alçakgönüllü olmaktır. Kendini beğenmişlikten ve böbürlenmekten uzak durmaktır,Bizde bir deyimvar :
    "Başkasının gözündeki çöpleri Görüp gözetirler hep, Kendi gözlerinde mertek var mertek "

    Yanıtla (3) (0)
  • Bir yaşlı okur / 04 Ağustos 2024 10:38

    Kafalara dank ettiğinde ne yazık ki çok geç oluyor. Bugün yaşadıkların, dünkü kararlarının sonucu, yarın yaşayacakların da bugün verdiğin kararların sonucu olacak sözü ne kadar doğru.

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 04 Ağustos 2024 10:21

    Facebook da aynı kişinin aynı politikayı uyguluyor. Onu niye kapatmadınız? Ama tutarlılık ve sağduyulu arama bu iktidarda

    Yanıtla (3) (1)
  • Uygar ulaş / 04 Ağustos 2024 10:10

    Sabit klasik sağcı muhafazakar kafa tam da bu işte,her şeye
    Faydacı zihniyet ile bakmak,omurgasızlık en önemli özellik,milleti de kendiniz gibi yaptınız,bu kafayla daha çok Sinan oğanlar Süleyman soylular bu ülkeyi yönetir, harbiden yazık..

    Yanıtla (13) (1)
  • Sahin / 04 Ağustos 2024 09:42

    Çift rumuzlu at izini it izine karıştrıyor
    kendini zekâlı zenedip durmadan yorum yazarken kendini ele veriyor
    Yorumcuları "da kendi gibi geri zekâlı
    zannediyor.

    Yanıtla (5) (3)
  • tavşan / 04 Ağustos 2024 00:08

    ABD'nin, İsrail'in, Britanya'nın bir başka devleti boş beleş tehdit ettiğini gördünüz mü?

    Göremezsiniz. Bunlar ciddi devletlerdir. Sözlerinin bir ağırlıkları vardır. Dediklerini yaparlar.

    Büyük devlet de böyle olunur.

    Yanıtla (38) (10)
  • Set / 04 Ağustos 2024 01:50

    Bağlı olduğun yeri oveceksin tabi..bir kez eleştirmesi be..bak bizdekiler hergun yerin dibine sokuyor..İsrail ABD vb halkları kendi devletlerini sokakta eleştiriyor .sen çok baglisin..bir defa bile İsrail ABD yi eleştirmedin.

    Yanıtla (8) (34)
  • karar okuru - ... / 04 Ağustos 2024 05:36

    sete: küçük kişi ve devletler devamlı eleştirir, bağırır çağırır, tehdit eder. büyük kişi ve devletler fazla ses çıkarmaz, yapar. yazar da bunu anlatmaya çalışıyor, bunu anlamak bu kadar mı zor. fatih sultan mehmetin, atatürkün bir gün boş beleş bağırdığını duydunuz mu?

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar Okuru / 04 Ağustos 2024 08:51

    01:50 set rumuzlu yorumcunun izanına, insafına, vicdanına hodri meydan: Bir kez olsun kendi devletinin yöneticilerini eleştir. Buna zihni gücün yetiyor değil mi?

    Yanıtla (9) (1)
  • KOCA YUSUF / 04 Ağustos 2024 09:34

    Senin anladigin „demokrasi“ ülkemizde mükemmel isliyor.
    Abd, Britanya,israil kendi vatandaslari tarafindan protesto edilebiliyor, biz de ve Iran‘da da bu ülkelerin hükümetlerini protesto serbest, sana göre özgürlük zaten var.

    Yanıtla (5) (0)
  • Engin bora / 04 Ağustos 2024 09:33

    Küstürdüklerimizle barışmak için ne tavizler verece bakalım. Bu hep böyle oluyor

    Yanıtla (5) (1)
  • Batandaş / 04 Ağustos 2024 09:21

    Savaşta olan Ukrayna'nın bir yıllık enflasyonu bizim bir aylık enflasyonumuza eşit.
    Daha geçen gün hep beraber İsrail'e sallarken bizim Botaş nasılsa millet mehter marşıyla coştu deyip arada doğalgaza %38 zamı döşedi biz zaten bu iktidarla ekonomik savaştayız erken seçim olmazsa kalan 4 yıl sonunda savaştan çıkmıştan beter oluruz.

    Yanıtla (10) (0)
  • Kaya / 04 Ağustos 2024 09:08

    Bu güne kadar ki müsbet eleştirileriniz dikkate alınsaydı bir çok siyasi kaza önlenirdi.
    Duyguları ile değilde aklı ile hareket eden bakan Hakan fidan’a sorulsaydı bu yol kazaları olmazdı. Devlet duygularla değil, akılla yönetilir. Arap’tan daha Arap olmak gerekmiyor. İslamın kılıçı değil, İslamın aklı olmak zorundayız.

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 08:57

    Ellerini attıkları herşeyi batirdilar akp den bişey beklemek hayaldir batış garantidir bu kafa hayır getirmez

    Yanıtla (8) (0)
  • Sahin / 04 Ağustos 2024 08:56

    Serçe sende hiç mi merhamet yok!
    Filistin"de kundak"da ki bebekler
    öldürülüyor!

    Yanıtla (5) (1)
  • Ali / 04 Ağustos 2024 08:56

    Ağa'min dozla ilgisi yoktur. Lafın yeri gelir söyler sonra döner tersini söyler. Yeter ki seçmeni mutlu olsun.

    Yanıtla (12) (1)
  • Abdurrahman Zeynal / 04 Ağustos 2024 08:43

    Köy odasında Çavuş Emi Dedi ki “Ey oğul önce oku. Sonra sorgula. Sonra mukayese et. Sonra aklını kullanarak en güzelini tercih et. Sakın kimselere kul olma. Allahtan başkasına kul olanlar kaybedenlerdir.” Allah bizleri kula kulluk edenlerden eylemesin.

    Yanıtla (8) (0)
  • Batandaş / 04 Ağustos 2024 08:41

    Ne ekonomi de ne siyasette dozu ne zaman doğru ayarladık ki. Dozun ayarı kaçalı çok oldu
    Herkes İsrail'e bela okuma yarışına girdi ama İsrail'e kurşun geçirmez cam satışı yapan iddiasına tek kelime eden yok.

    Yanıtla (3) (0)
  • Hemhâl / 04 Ağustos 2024 08:31

    Erdoğan'ın hamasi söylemleri ile büyük devlet olunmaz. Büyük devletler konuşmaz gereğini yapar. Konuşan devletlerin hali ise ortada.

    Maalesef Erdoğan benim Turkiye'nin büyük ve güçlü bir ülke olduğu algısını yok etmiştir. Gerçekten güçlü müyüz bundan bile emin değilim. Ekonomimizin dışa bağımlı olduğu, ABD'den uçak almak icin yaptığımız taklalar maalesef ben de böyle bir kanaat oluşturuyor. Ayrıca Sosyal medyayı kapatmak da tuz biber ekmek gibi bir şey.

    Yanıtla (8) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 04 Ağustos 2024 08:27

    Akyol Hocamız da sabah akşam , hiç bıkmadan bu konularda nefes tüketiyor, oysa bizim rasyonel zemin bellidir , Reyiz ne derse odur , AYM. de işe çomak sokup durmasın!
    Yaşasın kabile devleti !

    Yanıtla (7) (1)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 08:21

    sayın editör kötüye kullanımlar diz boyu. benzer onlarca yorum yazıp yeri kendisine göre işgal etmek... konu dışı atışmalar... girip çıkıp kendine oy atıp reyting gibi gösterme numaraları... herşey reyting değil, yorumlar Hocamızın yazısı ve konusu ile doğrudan ilgili olsun. bakıp okumaya kalkanı da hesaba katın.

    Yanıtla (2) (0)
  • Ahmet Göbülük / 04 Ağustos 2024 07:11

    Sayın Akyol,
    Dış işleri bakanlığının kurumsal yapı ve hafızasını yok eden Merkez bankasının bağımsızlığını yerle bir eden hukuku siyasallaştıran faiz sebep enflasyon netice gibi absürt bir düşünceyi savunan ülkeyi parti devleti anlayışı ile yöneten ve dediğiniz gibi haklı her uyarıyı yok sayarak kasle almayan bir anlayışdan radyonel bir davranış beklemenizi hayretle karşılıyorum. insanın gelecekte nasıl davranacagını doğru tahmin etmek için geçmişteki davranışlarına bakmak yeterlidir.

    Yanıtla (7) (0)
  • VİCDAN / 04 Ağustos 2024 06:38

    Milli devlet geleneklerimiz tepe Taklak edildi çok kaybettik

    Yanıtla (3) (0)
  • SG / 04 Ağustos 2024 06:23

    Kudüs Baş Hahami Fetva verdi/İsrail'in GN Başkanına tüm Filistinlileri öldürün çünkü onlar insan değil diye.Hayvan severler niçin İsrail'i TBMM/İSRAİL Büyük elciliğinin önünde protesto etmiyorsunuz niçin bir bebeğin hiç mi değeri yok.Not ALLAH hiç bir topluma zümreye yarattığı canlılar/Tabiatta/ÖLDÜRME hakkı tanımamıştır Yaş kesenin başını keserim diyen bir atanın torunlariyiz bizler

    Yanıtla (1) (0)
  • a reader / 04 Ağustos 2024 06:03

    Iktidarı ele geçirince " ne oldum delisi" oldular.
    Devlet tecrübeleri de yoktu.
    Muhafazakar-dindar denilen kesim de bunlara " çanak tuttu" Doz aşımı- over dose- bundan kaynaklandı.
    Dikkat edilirse Türkiye Cumhuriyet Tarihi'nde ne kadar berbat durum varsa bunların döneminde yaşandı.Cumhuriyetin kurumları birer birer işlevsizleştirildi.Sonunda bu günlere geldik.
    Erdoğan döneminin özeti budur.
    Düzeltmek zor ve zaman alıcı 22 yılı kaybettik, gelecek 20 yıl da ipotek altında.

    Yanıtla (10) (2)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 05:48

    Anayasa Mahkemesi kararlarını yok sayanlar ,istiklal mahkemesi mi istiyorlar diye düşünüyorum.

    Yanıtla (3) (0)
  • SG / 04 Ağustos 2024 05:17

    Allah'ım akıl vermiş içinede Bey'in koymuş kullan diye.Siyonizm/Yahudiler İnsanlığın baş belası, lanetlenmiş bir toplum.İspanyadan,Fransa'dan Niye koyuldular.Bilgisi olmayanlar Fikir(Fukarası) beyan

    etmesinler,sacmaliyorlar.Yahudi teodolojisi/Darvinizm/Tevrat
    Tanrı sadece Yahudileri üstün ırk olarak yaratmış diğerleri insan görüşlü hayvanlardır.Yahudi severlere duyurulur ancak bir hayvan kadar değeriniz var bir Yahudi'nin karşısında.Hayvan katliamına hayır Filistin'de ki çocuk katliamına T

    Yanıtla (1) (2)
  • Ali Rıza / 04 Ağustos 2024 05:06

    Devlet yönetmek köyde koyun çiftliğini yönetmeye benzemez, biz tarih boyunca çok devlet, beylik kurduk çoğunu kendimiz yıktık, ama hala bir devletin çağının gereği nasıl yönetilir olduğunu öğrenemedik. Hamas yanlış yaptı, bu yanlışta bizim dahilimiz yok tamam, ama bizim Ortadoğu politikamız toptan yanlış, işimiz zor yanii, bu kadroyla anca bu kadar olur.!!

    Yanıtla (9) (1)
  • SG / 04 Ağustos 2024 05:01

    Sahin,Allah kuru iftiradan korusun.Ancak bir Yahudi senin kadar sevinmiştir.

    Yanıtla (1) (2)
  • SG / 04 Ağustos 2024 04:58

    TC CB RTE/Türk tipi başkanlık sisteminde DOZ/Karışım yoktur.Yapilan tüm işler A'dan Z'ye kadar Sayın CB TENSİPLERİ Uygun görürse yapılır.Tek yetkili sayın TC CB RTE, sorumlu tüm MUHALEFET liderleri.

    Yanıtla (3) (1)
  • karar okunur / 04 Ağustos 2024 03:34

    Türkiye’nin bu hali dış dünyada imaj ve itibar kaybına neden oldu. Tüm sempati birikimimizi tükettik. Öyle ki, spor müsabakalarında bile çok kolay aleyhimize kararlar veriliyor. Abesle iştigal etmenin bedelini her alanda ağır ödüyoruz. Boş işlerle uğraşmak, boşa zaman geçirmek, ülkenin içinde bulunduğu durumla alakasız ve gereksiz işlerle uğraşmak, tek kelimeyle yorucu.

    Yanıtla (4) (0)
  • Yorumcu / 04 Ağustos 2024 03:33

    Erdoğan’ın Türkiye’deki Hamas üyelerine ülkeyi terk çağrısı yaptığına eminim. Çünkü burda vurulurlarsa karizma diye bir şey kalmayacak.

    Yanıtla (6) (0)
  • Alp Demir / 04 Ağustos 2024 03:20

    Sadece AKP değil, sizlerin tabiri ile müslüman sokağı denilen şeyi dizginlemeniz gerekir. Yeniden Refah, Saadet partisi gibi partiler yangına körükle gidiyorlar. AKP bunlara kaptırdığı oyu almak için yine aynı pis yollara başvuruyor, olan ülkeye oluyor. Herkes aklını başına toplasın. Müslüman sokağı önce kendi sokağına sahip çıksın !!!

    Yanıtla (5) (0)
  • Fikirbaz / 04 Ağustos 2024 02:25

    Koskoca Türkiye'yi yöneten kadro, özel sektördeki herhangi bir büyük şirketin yönetim kurulu kadar kaliteli ve öngörülü değil.

    Yanıtla (2) (0)
  • AHMET GÜLÇUBUK / 04 Ağustos 2024 02:13

    Kişisel anlayışlar için kamu araçsallaştırılıyor ,Ülke ciddi zarar görüyor ama aferim peşinden koşmak bitmiyo....Daha çok bedel ödenecek . Zenginler zenginleşmeye fakirler fakirleşmeye devam edecek....Hukuk ayak bağı olarak kalacak ...Sahi AYM yi kim nasıl savunacak.

    Yanıtla (2) (0)
  • Karadavut / 04 Ağustos 2024 00:20

    Bu defa Kudüs'te niyet ettik namaz kılmaya.

    Yanıtla (7) (8)
  • serçe / 04 Ağustos 2024 00:43

    Emevî cami ne oldu olmadı galiba.
    Birileri de Ayasofya da ibadet etmeye kalkarsa örneğin Ruslar ne yapmayı planlıyorsun karadavut.

    Yanıtla (14) (2)
  • İznik / 04 Ağustos 2024 02:13

    Herkes gonlundekini yazıyor söylüyor .Ruslar ha..

    Yanıtla (1) (1)
  • erdogan şener / 04 Ağustos 2024 02:13

    mescidi aksa davut peygamber ve oglu süleyman peygamber tarafından inşa edilmiştir. kabe ise ibrahim peygamber ile oglu ismail peygamberler tarafından yapılmıştır.şidi israil dese buraları bizim atalarımız yaptı.demek istedigim kılıçla mimbere çıkıp ülkeleri galeyana getirmemeliyiz.affınıza sıgınırım.

    Yanıtla (5) (0)
  • Sahin / 04 Ağustos 2024 01:41

    Haniye"nin öldürülmesine İran milletinin çoğunluğu sevinmiştir
    diye düşünüyorum.

    Yanıtla (11) (6)
  • İstanbullu bir okur / 04 Ağustos 2024 01:37

    Tebrikler Sn.Akyol;çok yerinde ve gerekli bir sivil siyaset ve aklı selim kanât öndeligi bir yazı.Vatandaş duygu dolu feveranlıklar,gayet tabidir ki gösterir,göstermelidir vede gösteriyoruz.Lakin devlet aklı çıkışlardaki dozunu iyi tartmalı,onun içinde diplomasi dili diye bir alan açılıp,geliştirilmiştir.İsrail gibi bir derör devletine probağanda alanı açılmamalı,ama malesef,terörislere rahatlama alanı oluşturulmuyormu,Abd.nin teröre verdigi destek yetmiyor gibi,ek destekler yola çıktı.Syglr.

    Yanıtla (6) (2)
  • karar okuru / 04 Ağustos 2024 01:27

    Gazze olayında Türkiye- İran- Hamas aynı yerde duruyor. Suriye'de İran- Türkiye karşı yerde duruyor. Karabağ meselesinde Türkiye-İsrail- Azerbaycan aynı yerde duruyor. bu nasıl politika anlamak zor. birileri bizi kandırıyor mu acaba.

    Yanıtla (5) (0)
  • Dr.Aks / 04 Ağustos 2024 01:27

    Sn Akif Beki'nin dünkü "... Kılıçlı Hutme" yazısının altına neler yazıldı neler: "Saptırıp da ne yola girdiğini ayan-beyan gösterdin" diyen bayağı saldırılar var. Yazıktır ki bu saldırılar red edilmiş olmalıydı, ama bir "yumuşak karın" daha-bir işliyor. Düzeltilmeli derim ben.

    Yanıtla (3) (2)
  • serçe / 04 Ağustos 2024 00:26

    Devleti sevmek dini sevmek gibi görevlerim yok.
    Bir insanı seveceksem dini milliyeti ırkı benim için bir önem taşımaz.
    Ahlaklımı kendini geliştirmiş mi. İnsan haklarına saygılımı vs gibi özelliklerine bakarım.
    Devletten yana Müslümanlıktan yana olmak gibi bir derdim de yok.
    HALKDAN YANAYIM.

    Yanıtla (14) (6)
  • İznik / 04 Ağustos 2024 01:22

    Hangi halkdan .İsrail ve ABD taraflisiyim ABD mandası istiyorum bu normal yazdın dün..tarafın belli .Gazze halkından değil İsrail halkından yanasın sen..yüzlerce kez de yazdın bunu..Türk'e İslam'a dair ne var asagiladin hep .İsrail ve ABD ye övgüler düzdün ..israilsin sen .

    Yanıtla (6) (10)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 04 Ağustos 2024 01:19

    Bütün İslâm ülkelerinin Filistin politikası, gerçek diplomasi ile halka yönelik diplomasisinde geceyle gündüz kadar birbirinden farklı ilişkilere, önceliklere ve araçlara dayanıyor. İsrail’le barışı tesis etme, yaptığı diplomasi ile barışa zorlama imkânı olan Haniye’nin öldürülmesinde anladığım kadarı ile İran’ın ve İsrail’in şahinleri işbirliği yaptılar. İran İsrail’i rahatlatacak tehditler atacak, katliam devam edecek.

    Yanıtla (4) (0)
  • Etem / 04 Ağustos 2024 01:13

    Batı ile Müslüman ülkeler arasındaki uyuşmazlığın nedeni din değil değerlerdir. Ama bizimkiler safları sıklaştırarak için hep dini ön plana çıkarırlar. Batı ülkelerinde inançlı insanların oranı yüzde 10-20’ye kadar düşmüş (ABD hariç). Demokrasi, hukuk, insan hakları, şeffaflık, liyakat gibi değerlere önem vermezsen o ülkelerle sağlık ilişki kuramazsın ve kendini dinletemezsin.

    Yanıtla (20) (0)
  • Burhan Kula / 04 Ağustos 2024 01:05

    AİHM VE AYM karaları uygulanmadan bu ülkede başta ekonomi ve toplumsal huzur güven olmak üzere her şey daha da kötüye gidecek ve maalesef gidiyor da zaten..

    Yanıtla (10) (3)
  • Mamosta / 04 Ağustos 2024 00:51

    Bizim layt islamcılar, Filistin’e gidip İsrail’e karşı savaşarak cihat yapacaklarına yeni bir CİHAT şekli icad etmişler. Cola kutusunu tekmelemek, kahve kafelerini basıp vatandaşın mekanına zarar verip müşterinin kahvesini dökmek! Maalesef bu ülkede, Filistin meseleside, dinde, bayrakta siyasi istismar aracı olarak kullanılmaktadır. Filistinliler şunu gördüler; ağlarsa Filistinlilerin anası ağlar gerisi yalan ağlar.

    Yanıtla (19) (2)
  • Celaleddin / 04 Ağustos 2024 00:13

    Rasyonel zemin mi kaldı? İktidarın akla hayale sığmayacak otokratik uygulamalarının bitmeyeceğini hala anlamadınız mı?

    Yanıtla (12) (1)
  • Karar Okuru / 04 Ağustos 2024 00:13

    Ağabey ne dozu Allah aşkına.. Dünyaya tüm Türklerin Filistinin yanında olduğu gösterileceğine olay yine asrın liderinin asrın etnocusunun konuşturulduğu, ortalığın camiye çevrildiği, tüm Avrupa İsrail’in arkasında birleşsin diye Ayasofya nın seçildiği akıldan, birleştiricilikten uzak bir gösteri vardı. Ya bunların tek derdi iç siyaset. Yoksa karşı tarafı din savaşı ile suçlayıp bu kadar İslami bir reaksiyonla kime neyi gösteriyorsun.

    Yanıtla (17) (3)
  • tavşan / 04 Ağustos 2024 00:09

    İsraill'i cezalandırmak maksatlı İnstagram'ı kapatma hamlemizden sonra İsrail'in teslim olması an meselesi.

    Yemin ediyorum çok zekice bir hamleydi.

    Yanıtla (14) (4)
  • Okur / 04 Ağustos 2024 09:21

    Bu ölen yakışıklının adı Barlas. 16 yaşında.

    Fakat o artık gülmüyor! Çünkü artık hayatta değil!

    Yanıtla (7) (0)